Florida Grup Educatiu obri un nou curs “de 0 a 100 anys” per a més de 6.000 alumnes

By 8 setembre, 2025Notícies

Florida Grup Educatiu emprén el curs 2025-2026 a ple rendiment, en tots els seus segells educatius. Des de Ninos Escoles Infantils fins a Florida Infantil, Primària, també Florida Secundària i Florida Cicles Formatius, l’alumnat ha iniciat hui el calendari lectiu en Campus Catarroja i Campus Alzira.

A partir del 15 de setembre, començaran també les classes a Florida Universitària —Catarroja i València—, que esta setmana celebrarà les Jornades de Precampus, mentres que la posada en marxa de La Magna (Universitat Sènior) està prevista per al pròxim 24 de setembre.

En total, més de 6.000 estudiants es formaran este curs en els centres i instal·lacions de Florida Grup Educatiu. Un nou any escolar i acadèmic que porta amb si importants novetats en l’oferta formativa, també nous projectes i activitats baix una metodologia innovadora i conscient del seu entorn, així com també la renovació de diversos dels seus espais educatius.

La reobertura de les Escoles Infantils de Picanya i Alfafar, majorment afectades per la DANA, i que reiniciaran la seua activitat el 9 de setembre, ha sigut la principal notícia en Ninos Escoles Infantils. La xarxa cooperativa d’escoles infantils —amb un total de 14 centres entre València i Alacant— atendrà este curs a més de 1.300 criatures, la qual cosa suposa més del 90% de les places ocupades.

Ninos Escoles Infantils reprén l’activitat des d’una metodologia professional, però també emocional, que atén una de les etapes més importants en el desenvolupament de xiquets i xiquetes, dels 0 als 3 anys. Chusa Campillo (gerent de Ninos) així ho definia durant la Trobada de Formació de Ninos, destacant que «és, en els primers anys de vida, quan es forgen les bases del seu futur».

En Florida Campus Alzira, són prop de 500 alumnes els que es formaran a Florida Infantil, Florida Primària, també Florida Secundària, FP Bàsica i Florida Cicles Formatius.

L’obertura s’ha produït este matí de manera molt ordenada i «amb la il·lusió i l’entusiasme propis d’un primer dia de classes» expressava la directora del centre, Eva Gil. Un dia de retrobaments entre un alumnat i professorat que afronten un nou curs de reptes acadèmics, però també de possibilitats per a continuar enfortint la seua comunitat educativa.

Durant la inauguració del curs, el centre ha rebut la visita institucional dels regidors de Cultura, Innovació i Bon Govern (Israel Pérez Gil) i de Patrimoni Històric, Turisme, Memòria Democràtica i Comunicació (Xavier Pérez Juanes) de l’Ajuntament d’Alzira, que han fet lliurament del calendari escolar.

Al Campus Catarroja, Florida Secundària ha posat en marxa el curs de manera escalonada. L’alumnat d’ESO i Batxillerat ha participat en una jornada de benvinguda, amb l’acompanyament de l’equip docent, en dinàmiques i sessions de treball actiu per a donar a conéixer la metodologia del centre i els projectes que es duran a terme durant el cicle escolar.

En concret, este curs destacarà per un projecte sobre cultura de pau i noviolencia. La iniciativa s’introduirà a l’alumnat des de diferents àmbits de coneixement amb projectes d’investigació interdisciplinàries i activitats centrades en la gestió de convivència.

Per a Florida Cicles Formatius, el curs 2025-2026 obri una nova finestra d’oportunitats per a evolucionar un projecte educatiu «basat en les competències transversals i en potenciar l’ocupabilitat del nostre alumnat». L’enfocament cap a una Formació Professional més pròxima a la realitat del mercat laboral, però també als reptes que planteja en l’àmbit de la sostenibilitat, l’eficiència i la innovació, definixen la metodologia CoopLearning, a través de la qual es dissenyen els programes formatius.

En este sentit, tal com explicava el director de Florida*Cicles Formatius, Jose Luís Peiró, el curs es posa en marxa amb un objectiu clar: «continuar acompanyant a l’alumnat en el seu creixement professional i personal, amb una formació de qualitat i amb serveis que faciliten la seua projecció cap al futur».

Els projectes d’investigació aplicada, les pràctiques en empresa i la mirada global cap a una projecció professional més internacional, continuaran sent eixos clau de la proposta formativa.