Marzà coneix el model “learning by doing” que ha implantat la cooperativa en totes les etapes educatives i que pretén ampliar amb graus universitaris duals
El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha visitat Florida Grup Educatiu, per a conèixer com treballa la cooperativa valenciana, amb 40 anys de trajectòria, en experiències d’innovació educativa, des de l’etapa 0-3 anys fins als graus universitaris i cicles formatius. El titular d’Educació ha visitat el campus de Florida Universitària, l’escola infantil Ninos d’Albal i les instal·lacions de Florida Secundària. Tres experiències d’innovació en les aules que han portat a Florida Grup Educatiu a ser referent en el seu sector.
Durant la visita, l’equip docent ha mantingut una reunió de treball amb el conseller en la qual ha aprofundit en el model basat en el desenvolupament de competències emprenedores des de les etapes més primerenques, fins a la formació superior. Un model learning by doing que ha portat a Florida Grup Educatiu a consolidar un projecte formatiu singular, on l’alumnat guanya protagonisme.
El treball per projectes en totes les etapes i les experiències reals en la formació superior són algunes de les evidències d’aprenentatge actiu que s’han abordat, a través de projectes integrats. El professorat també ha explicat l’itinerari d’acompanyament a l’estudiant, sempre en permanent contacte amb les organitzacions i professionals en actiu, per a ajustar les seues competències al món de l’empresa.
Experiències de futur
La cooperativa valenciana ha avançat les novetats que s’han incorporat aquest curs, amb dos nous graus, set postgraus més i noves metodologies que avancen en la incorporació transversal de la formació en les noves competències que demanda el mercat, des de les edats més primerenques.
“El nostre model naix per a dignificar les primeres etapes educatives, en els 0-3 anys, en el qual cerquem fomentar les competències emprenedores, a través d’espais que eduquen, amb una ambientació motivadora i estimulant que convida a explorar i manipular. A més, els nivells de primària i secundària van més enllà de la mera transmissió de coneixements, aprofundint en un aprenentatge actiu. Ara, el nostre següent pas és aportar un major nivell d’experiència real als graus. Per açò, l’objectiu és anar incorporant la dualitat en tots els graus universitaris”, han assenyalat els responsables docents.
El model educatiu de Florida Grup Educatiu fomenta el desenvolupament de les competències que requereixen els professionals del futur, com a iniciativa, lideratge, talent digital, creativitat, adaptació al canvi, treball en equip, aprenentatge permanent, compromís i responsabilitat ètica. Tot açò, amb un clar component internacional, amb presència d’alumnat i professorat d’altres universitats europees, formació complementària en idiomes, i programes d’intercanvi d’estudis i pràctiques en l’estranger, per a ampliar les seues oportunitats professionals.
Recent Comments