L’èxit d’una cooperativa GLOCAL

By 31 octubre, 2017Notícies

Florida Grup Educatiu és una de cooperativa valencianes que va nàixer en 1977 gràcies a l’esperit emprenedor d’un grup de persones que van trobar en l’ensenyament de la Formació Professional, no solament un mitjà per a impartir coneixements, sinó una important via per a transmetre uns valors democràtics i cooperatius moderns i innovadors. En l’actualitat Florida és una marca que transmet innovació, arrelament a l’entorn i sentiment de pertinença a un territori ric per la seua capacitat, talent i cultura emprenedora.

Com la resta de cooperatives que van sorgir en aquell moment, Florida es va avançar en aspectes essencials en la formació de persones en valors com la tolerància, el diàleg, la solidaritat, el compromís, la superació de prejudicis i una actitud oberta al canvi, en una societat en evolució constant.

40 anys després d’obrir les seues portes, Florida Grup Educatiu disposa d’un capital humà de més de 600 persones i cada any forma prop de 6.000 alumnes, un projecte que demostra que l’economia social és un model que en ple segle XXI segueix més vigent que mai.

En el cas de Florida, el germen de l’esperit cooperatiu va anar creixent a poc a poc en la comarca de l’Horta Sud i, amb ell, un model educatiu centrat en les persones i en la creença en les seues capacitats. Un model que impulsa el plaure d’ensenyar i d’aprendre.

El director general del Grup, Enric Luján, destaca que, després de quatre dècades de trajectòria, “mantenim una visió basada en el concepte ‘GLOCAL’. El nostre projecte manté la seua vocació de servei a l’entorn més proper, però és conscient de la importància d’exportar el nostre coneixement amb professionals preparats per a un món globalitzat. La nostra finalitat és seguir sent part activa en el nou concepte d’economia que marcarà el segle XXI: l’economia del coneixement”.

El projecte Florida –ha assenyalat-“promou l’actualització professional permanent, que permet estar en una actitud de millora constant del nostre treball, mitjançant la recerca i la contínua actualització dels coneixements i dels recursos”.

L’oferta formativa de Florida abasta des dels 0 fins als 100 anys i aporta un valor afegit. A més d’un model emprenedor i disruptivo basat en el “learning by doing”, el seu professorat promou el desenvolupament de competències clau que permeten a les persones innovar al llarg de la vida. “Hui dia ens hem convertit en un grup educatiu que ofereix formació integral. El nostre projecte ha anat creixent amb els anys, fins i tot en el període de crisi. Oferim educació infantil amb Ninos, una cooperativa amb presència en la província de València i Alacant. També incorporem a Xúquer Centre Educatiu, un projecte que també ens permet portar el nostre model educatiu a la comarca de La Ribera i cobrim l’ensenyament d’estudis superiors amb la nostra marca Florida Universitària”, ha afegit el responsable del Grup.

Una de les claus de l’èxit del model cooperatiu és, segons Luján, la constant cerca de l’excel·lència. “Som un grup que competeix en el mercat. Però a diferència d’altres empreses, nosaltres reinvertim la nostra riquesa i aportem talent al nostre entorn. Un altre dels elements que ha convertit a Florida en un referent és que mai hem perdut de vista la nostra màxima: gaudir ensenyant i aprenent”.