Florida Grup Educatiu renova la seua identitat corporativa amb motiu del seu 40 aniversari

By 25 setembre, 2017Notícies
Florida Grup Educatiu renova la seua identitat corporativa amb motiu del seu 40 aniversari. Una nova imatge que simbolitza la transformació que la cooperativa d’ensenyament, 100% valenciana, ha experimentat durant aquestes quatre dècades. La identitat visual de la cooperativa és el fruit d’un llarg procés de recerca i treball en el qual ha participat l’equip del centre, alumnat i famílies. Amb aquest restyling, Florida Grup Educatiu es consolida com a referent en el sector i reforça la seua capacitat formativa des dels 0 fins als 100 anys.
El director general de Florida Grup Educatiu, Enric Luján, ens desgrana com ha sigut el procés de transformació d’una imatge corporativa que transmet l’essència d’una cooperativa que acompanya a les persones en el seu procés formatiu i manté una visió global.

Quins motius o objectius han portat a Florida Grup Educatiu a canviar la seua imatge corporativa? S’ha decidit que havia de fer-se enguany per algun motiu especialment?

Florida Grup Educatiu renova la seua identitat corporativa amb motiu del nostre 40 aniversari. Des dels nostres inicis, hem evolucionat i ampliat la nostra oferta formativa fins a convertir-nos en un centre de referència en el sector. En el nostre procés de transformació hem acompanyat a la societat i al nostre entorn fins a arribar a ser un centre de formació per a tota la vida. Cobrim una oferta educativa de 0 a 100 anys i creiem que després de 40 anys formant persones és moment de mostrar al món el nostre compromís renovat amb l’educació, els valors cooperatius i el respecte al nostre entorn. Després de quatre dècades podem dir que som referents per diversos motius: Som una cooperativa 100 per 100 valenciana, amb una visió global i innovadora i la nostra nova imatge és un clar reflex d’açò.

Què és el que volen transmetre amb aquesta nova imatge?

Amb aquesta nova identitat corporativa Florida Grup Educatiu vol reforçar el seu posicionament en el sector de l’educació. Volem transmetre el profund canvi que aquesta cooperativa d’ensenyament valencià ha experimentat durant aquests 40 anys de vida. El projecte de branding desenvolupat és el resultat de la combinació d’un escut, que representa el símbol d’una institució consolidada que aporta coneixement per al desenvolupament de les persones, i una flor del taronger que és un dels elements que simbolitza l’arrelament d’aquesta institució als seus orígens en la comarca de l’Horta. En definitiva, la nostra aposta és la d’una identitat corporativa més visual, que transmet el valor d’un grup educatiu arrelat a la història valenciana i a la seua missió de fer florir a les persones. Una unió de conceptes que impulsa l’experiència de Florida Grup Educatiu com a cooperativa d’èxit, que acompanya en la formació de professionals, potenciant les seues capacitats d’iniciativa, autonomia i creixement personal, per a aconseguir una òptima inserció social i laboral.

Quina empresa o companyia ha sigut l’encarregada de desenvolupar-la?

L’empresa amb la qual hem treballat aquesta innovadora solució gràfica és Martínez Branding. Ha sigut un procés laboriós en el qual, no solament hem tingut en compte l’experiència dels seus professionals, sinó que també hem analitzat la transformació de la marca amb el col·lectiu de persones que formen part d’aquesta cooperativa. En aquest procés, com dic, hem participat nombroses persones en diferents fases. S’ha desenvolupat una auditoria de marca, mitjançant enquestes i dinàmiques de treball amb l’alumnat, les famílies i representants de totes les àrees i alguns serveis. També s’ha identificat la personalitat de marca i la seua idoneïtat per a competir en l’entorn actual i s’han consensuat els atributs i valors de la imatge renovada del grup educatiu. El resultat de tots aquests processos és el d’una marca que transmet una imatge jove, recordable i innovadora, amb una tipografia adaptada al segle XXI, que reforça la idea que som un grup consolidat.

Quant ha invertit Florida en aquesta imatge?

Més enllà de parlar de xifres, considere que és important parlar de l’esforç comú de totes les persones que s’han implicat en aquest procés de canvi. Un procés que encara segueix en marxa amb la renovació dels nostres espais i la millora de l’experiència de l’usuari. Per a Florida Grup Educatiu és fonamental que el nostre alumnat tinga una experiència única i satisfactòria. 

Quines directrius ha rebut aquesta companyia per a desenvolupar aquesta nova imatge?

Els nostres objectius per a abordar el canvi d’identitat corporativa s’han centrat a transmetre a la societat que som un grup consolidat, amb 40 anys d’experiència, que mantenim les nostres arrels d’arrelament al nostre entorn més pròxim, però que hem arribat al segle XXI assumint els reptes de la societat del coneixement i amb una perspectiva global. Aquesta transformació es resumeix en el concepte GLOCAL, que uneix el global, com a centre integrat en un món globalitzat amb un clar esperit d’internacionalització, i el local, com a grup 100% valencià que ofereix coneixement i talent al seu entorn més proper.

Quant ha durat el procés?

El procés es va abordar fa més d’un any amb la fase prèvia d’entrevistes a les persones que conformen la nostra organització. A partir d’aquests valors, es van definir els atributs que pretenem transmetre i s’ha procedit al disseny de la marca, moment en el qual ja s’ha incorporat Martínez Branding. 

Com s’ha anat forjant la nova imatge?

Com li comentaba, ha sigut un camí laboriós en el qual hem volgut integrar al màxim nombre de persones. Volíem que el resultat fóra el fruit de la reflexió de persones que conformen aquesta organització, a més dels usuaris, és a dir, l’alumnat del centre i de les famílies. Creiem que totes aquestes impressions són importants en un procés tan decisiu per a una empresa com el canvi d’identitat corporativa. Gràcies a aquest treball previ, crec que hem aconseguit una imatge amb la qual s’identifica el col·lectiu de Florida i el seu alumnat. 

Qui han sigut els encarregats de liderar aquest procés des de Florida?

Aquest procés forma part del nostre pla estratègic i ha suposat tot un repte en la nostra organització. Hem volgut fer coincidir el nostre canvi d’imatge amb el nostre 40 aniversari. L’equip de Màrqueting ha sigut l’encarregat de donar resposta a les necessitats que s’han plantejat durant tot el procés, que en aquest moment encara segueix en marxa. Ens trobem en una etapa important de la nostra història, en la qual gaudim de 40 anys d’experiència en el sector però mantenim la mateixa frescor i esperit d’innovació amb el qual vam nàixer. Aqueixa és l’essència del nostre projecte i així ho transmetem en les nostres aules. Florida és un clar exemple de la transformació d’una societat que reclama un model educatiu com el que oferim. Un model disruptiu, centrat en l’alumnat, sempre lligat a l’entorn i les demandes del mercat. Florida Universitària, per exemple, és sinònim d’Universitat del futur i açò és el que transmetem amb la nostra nova identitat corporativa. Som un Grup que manté la innovació com a base per a superar les expectatives que requereix la societat del coneixement. Aquest procés implica canvis en els mètodes tradicionals d’ensenyament-aprenentatge cap a un model més flexible i ajustat a la realitat. Per aquest motiu hàgem decidit que aquest era el millor moment per a mostrar-li-ho a la societat. 

Per què s’han triat aqueixos colors i no uns altres?

Els colors que ara identifiquen a Florida Grup Educatiu són el roig i l’ocre dos tons molt característics de la simbologia valenciana. Tots dos es transmuten en altres opcions cromàtiques, que poden ser emprades pels diferents segments del grup, mantenint la integritat de la identitat corporativa, que també inclou un logotip específic per al nostre 40 aniversari.

Com s’està duent a terme el procés d’implantació?

Hem volgut que la nova imatge de valor a tots els projectes que integra Florida Grup Educatiu en el seu 40 aniversari. Eixa versatilitat encaixa amb la diversitat de projectes i serveis del grup, que inclouen Florida Secundària, Florida Universitària, Xúquer Centre Educatiu, Ninos Escoles Infantils i Fundació Florida. Per a aconseguir aquesta integració, hem aprofundit molt en la fase d’anàlisi i recerca per a donar solucions de cobranding para tots els productes i serveis integrats en la marca Florida Grup Educatiu. Actualment, vam seguir treballant en la progressiva millora de la identitat ambiental dels espais del campus i la resta de les nostres instal·lacions perquè estiguen alineats amb l’estratègia d’identitat visual i els seus valors.

Leave a Reply